👉a

Sanırım en yavaşça gelen ayırt etmeyen trajedi yaşlanmak. Herkesin kaçınılmaz sonu olması trajedi değerini topluluk olarak azaltıyor ama tekil bünyelerin sindirmek için yine zaman geçirmesi gerekiyor ve daha çok yaşlanıyor. öyle olunca diğeri geliyor akla öleceğim, o zaman bunu en yakışıklı şekilde yapayım. 
Ben yaşlandım. toplumun kabul etmediği bir yaşlılık evresindeyim. Bana önüme konulan basamakları bu zamana kadar geçmiş olma zorunluğu olduğu söylenmemişti. Yaşlanırken toplumun beklediği görevleri yerine getirmeyenleri de dışlıyorlar. Bilinçli değil. çemberlerimiz kesişmiyor artık. çok abartırsak bu çember kesişmeme durumunu diğer evrensel kümenin dışındaki evrensel kümeyi buluyorsunuz. Olmayanlar yani. Örneğin deliler. Yaşlanırken delirmek de mümkün. Trajedinin karesini aldınız. Bunları herhangi başka bir mecrada yazamam ama burada yazabilirim. Yaşlı, delirmiş ve sakatlanmışsanız trajedinin küpünü almışsınız demektir. Ben genelde kümelerle düşünmeye alışığım böylelikle var, yok, ortaklaşmalar ve ayrışmalar görürüm. Böyle olunca birini diğerine kıyaslamak durumunda kalıyor. Kıyaslama var/yok ve sıralama pratiği kazandırıyor. Süreç kodlanması gerekirse. 

Item 👉 var/yok 👉 yok. 
Item 👉 var/ yok 👉 var 👉 sırala 

Bu süreçte şunu anlatmak istedim. Basit bir bilişsel sistemi var insanın bana benziyor ya da bana benzemiyor ile yola çıkar. 
Her canlının görevi varlığını tanımaktır ve diğerinden ayırabilmektir. Bazı bilişsel patikalarda bu durum sapabilir. Bebekler varlıklarını anneleri ile beraber düşünürler ya da mutualist canlılar vardır. Kendi kolunu bacağını yiyen dişi ahtapotlar vesaire gibi. Bunlarda farklı varlık projeksiyonları var yine kendi olan özü devam ettirmek için çalışır. Devam etmek, devam ettirmek bir canlının temel güdüsüdür. bu güdü insanlarda sex ve çocuk sahibi olmakla devam ederken bakterilerde bölünme gibi oldukça temel ve kolay şekilde halledilir. Canlı varlığın temel görevi ya da isteği devam etmektir. bu kendi varlığını fark ettiğini ( klasik bilinç düzeyinden bahsetmiyorum). Kendini diğerinden ayırabilir. Ben ve diğeri kavramları her canlıda vardır. Canınız tüm canlılar kısmında sıkılıyorsa tüm dillerde "ben" kelimesi vardır. mümkünse ilk öğrenmeniz gereken kelimedir. Herhangi bir durumda devamlılığını sağlamak için bu kelimenin çok faydası olacaktır. Evrimin en temel kodu devam etmektir. Başarılı evrim sadece adapte olmakla açıklanıyor. Çerçeveyi biraz daha dışarı taşırsanız. Başarının devam, sürdürebilme uzunluğu ile ölçüldüğünü göreceksiniz. Ne ile daha uzun devam, adaptasyonla. Adaptasyon reaksiyon sonucu değil kolaylaştırıcısıdır. Buralarda fazla gezinmeden şuraya gelmek istiyorum. Kompleks kabul ettiğimiz bizim gibi canlıların karmaşıklık düzeyi altta yatan daha çok potansiyel olarak kara depolarda saklanan bir modülüdür. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAL Kılavuzu

Çekim Kanunu