hızlı priz alan bişi

Sürprizler gasptır. 

Sürpriz de böyle yazılır: S ü r p r i z 

Süpriz değil yani. Yazmayı bilmiyor bir de yapacağını sanıyor. 

Bağlantı burada

Fransızca surprise "1. olağanüstü vergi [esk.], 2. epilepsi [esk.], 3. beklenmedik rastlantı, uğrantı" sözcüğünden alıntıdır. Fransızca sözcük Fransızca surprendre "üstüne gelme, uğrama" sözcüğünden türetilmiştir. Bu sözcük Fransızca prendre, pris- "tutma" sözcüğünden super+ önekiyle türetilmiştir. Daha fazla bilgi için priz maddesine bakınız.


Kafanıza girer mi bilmem ama sur, üst; sub, alt demek. Bir yaştan sonra dil öğrenmek öyle zor ki.

Betonlarımız da priz alır yani tutar. Türkçe dönemin popüler dili Lingua Francası Fransızcadır. Aptallar ve yabancılar için şu an İngilizce neyse dünya için o zamanlar da Fransızca aynısıdır. 


Sürpriz neden gasptır kısmına geri dönmem lazım sanırım etimolojik yığıntıdan sonra. 

-Aman canım bunların ne önemi var. Kelime yani.

-Beynin iç organlarınla kelimesiz konuşuyor ama senin fikir akışının kodları kelimeler. Bu kısımda önemi biraz öne çıkıyor. Derin bir anadilin varsa ne güzel derin derin düşünebilirsin.

- Ya canım zaten herkes çok geri zekalı ama kendi içimde çok derin düşüncelerim var. Çok düşünürüm ben.

- Allah bozmasın, maşallah.


Dağılmadan duramıyorum. Neden gasp kısmını hemen açıklıyorum. Bana yapılacak sürpriz benim kontrolüm dışında benim için seçilmiş ve çalınmış bir zamandır. Hırsızlığın da türlü çeşit hali olduğu gibi nemrut sürprizin de türlü çeşit hali var. 

  1. Zamansız ziyaret. (Nezaketen büyük falso bir kere) 
  2. Zart diye alınmış hediye ( Ben o arabayı almayacaktım bir kere seçme hakkımı gasp etme) 
  3. Teklif ( Tribünlere oynarsam reddedemez) 
  4. Doğum günü. ( hurafenin en uluslararası olanı.) Hiçbir semavi dinde de böyle bir zorunluluk yok. hiçbir peygamberin uygulaması yok. Din dışındaki hiçbir anayasa, hiç bişi böyle bir kural koymuyor. Almanlar şekerli bişiler yemek için pasta ritüeli yapmışlar. Pasta ve sürpriz ayeti yok.  Kim koydu bu kuralı. Siddhartha Gautama'nın böyle bir söylemi yok. Bu herif Buda oluyor aşırı hıyar okuyucular için yazayım. 

-Her şeyi yaz.
- he her şeyi yazacağım.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MAL Kılavuzu

Anılar Çiftliği( Karışık Sıralı-2 ) Kuş Duvarı

Anılar çiftliği ( Karışık sıralı-1)